Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2011



ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ  (2)
ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ 
( 30 - 6 - 2011 ) 



 ►  Απόφαση  της  Κεντρικής Επιτροπής  της  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ  (19-6-2011)     

1.Η χώρα βρίσκεται στη δίνη μιας παρατεταμένης κρίσης, της βαθύτερης στη σύγχρονη ιστορία της, χωρίς να διαφαίνεται διέξοδος στο άμεσο μέλλον.
Στον πυρήνα της κρίσης, που δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά αγγίζει όλες τις πλευρές της πολιτικής και κοινωνικής ζωής, βρίσκεται το πολιτικό σύστημα που οικοδομήθηκε από την μεταπολίτευση και  μετά, με κύρια  ευθύνη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
Ένα πολιτικό σύστημα που στηρίχθηκε στην ανάπτυξη του πελατειακού κράτους, ανέχθηκε τη κρατικοδίαιτη ανάπτυξη ενός μη παραγωγικού ιδιωτικού τομέα, κατασπατάλησε το δημόσιο πλούτο, οικειοποιήθηκε τη δημόσια διοίκηση και οδήγησε την χώρα στο τέλμα της διαφθοράς και της διαπλοκής.
Σήμερα, ένα χρόνο μετά την εφαρμογή του μνημονίου και 20 μήνες, διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ, βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα επιδείνωση της οικονομικής κρίσης. H χρεοκοπία είναι μια  υπαρκτή πιθανότητα  και μόνο η αλληλεξάρτηση με την ευρωπαϊκή και τη διεθνή οικονομία δίνει  προσωρινή διέξοδο, με τη συνεχή παροχή, ακριβών δανείων στη χώρα.
Ταυτόχρονα, η ραγδαία κατάρρευση του παλαιοκομματικού συστήματος, η κρίση εμπιστοσύνης στις  σχέσεις των πολιτών με τα κόμματα και τα συνδικάτα καθώς και η απόρριψη του τρόπου άσκησης  πολιτικής, όπως τον γνωρίσαμε από τη μεταπολίτευση και μετά, έχουν σαν αποτέλεσμα μια πρωτόγνωρη  κοινωνική κινητικότητα που δημιουργεί νέα δεδομένα στο υπάρχον πολιτικό σκηνικό.
Η κινητοποίηση εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων το τελευταίο διάστημα, αποτελεί ένα νέο,  σημαντικό, γεγονός στο πολιτικό σκηνικό που εκφράζει τη θέληση των πολιτών για αλλαγή πορείας. Οι κινητοποιήσεις είναι αναγκαίο να συμβάλλουν στη διαμόρφωση νέων πολιτικών συσχετισμών απέναντι  στο δικομματισμό για την ανασυγκρότηση της χώρας σε δημοκρατική  προοδευτική κατεύθυνση.
Όσοι επιχειρούν να ερμηνεύσουν το κίνημα των πολιτών με εργαλεία του παρελθόντος και να το
καθοδηγήσουν με τρόπο που να εξυπηρετεί πολιτικές και κομματικές σκοπιμότητες, διαπράττουν σοβαρό λάθος.
Όπως λάθος είναι να επικρατήσει ένας νέος λαϊκισμός και μια ακραία αντικοινοβουλευτική λογική που ανοίγει τον δρόμο σε επικίνδυνα μονοπάτια.
2.Ένας χρόνος εφαρμογής του μνημονίου , δεν έδωσε τα αποτελέσματα που ανέμεναν οι εμπνευστές και οι υποστηρικτές του.
Μετά τον καταιγισμό των μέτρων για την εφαρμογή του και τις συνεχείς επικαιροποιήσεις, η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπη με βαθειά ύφεση, έκρηξη πληθωρισμού, συρρίκνωση της παραγωγικής βάσης, χωρίς να είναι ορατή η προοπτική εξόδου από την κρίση.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ Έγκαιρα εκτίμησε ότι ,με τις εφαρμοζόμενες πολιτικές, η χώρα θα αντιμετωπίσει τον άμεσο κίνδυνο πλήρους κατάρρευσης. Τα αποτελέσματα δικαιολογούν αυτή την εκτίμηση.Η χώρα δεν έχει μέλλον όταν τα μόνα μέτρα για την αντιμετώπιση της κρίσης είναι οι περικοπές μισθών , συντάξεων, κοινωνικών δαπανών,  η επιβολή έμμεσων φόρων και η αύξηση των ήδη υπαρχόντων.
Το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-15 (μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα. ουσιαστικά το Μνημόνιο 2), κινείται στην ίδια κατεύθυνση και θα έχει τα ίδια αποτελέσματα με το Μνημόνιο και τις επικαιροποιήσεις του: ακόμη μεγαλύτερη ύφεση, αύξηση της ανεργίας- που ήδη βρίσκεται σε εφιαλτικά επίπεδα- ακρίβεια, κλείσιμο μικρομεσαίων επιχειρήσεων, διαρκή υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Ένας ατέλειωτος φαύλος κύκλος, οικονομικής αναποτελεσματικότητας και κοινωνικής υποβάθμισης.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση και θα καταψηφίσει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα στην Βουλή κι αυτό γιατί:
- είναι οικονομικά αναποτελεσματικό
- αναπαράγει την  άδικη αντιμετώπιση όπως ενδεικτικά  φαίνεται από την επιβάρυνση που φέρνει στους φορολογικά συνεπείς αφήνοντας  άθικτους τους φοροφυγάδες.
-  περιλαμβάνει  στοιχεία που οδηγούν  στην κοινωνική αποδόμηση
3.Η Ελλάδα χρειάζεται ένα πρόγραμμα αποφυγής της χρεοκοπίας και εξόδου από την κρίση που να  είναι ρεαλιστικό και βιώσιμο,  οικονομικά και κοινωνικά,  με στόχο την παραμονή μας εντός του  ευρωπαϊκού πλαισίου και της ευρωζώνης.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ έδωσε πρόσφατα στην δημοσιότητα τις προτάσεις της για την  αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης. Οι προτάσεις αυτές επικεντρώνονται σε πέντε πεδία:
-Δημοσιονομική εξυγίανση και αναδιάρθρωση του χρέους
-Σύγχρονο, μικρότερο και αποδοτικότερο κράτος
-Στρατηγικές επιλογές οικονομικής πολιτικής, με έμφαση στις πράσινες πολιτικές ανάπτυξης
-Δικαιότερο και αποτελεσματικότερο κράτος
-Ενίσχυση του κύρους των πολιτικών θεσμών.
Η κρίση χρέους της χώρας, απαιτεί ταυτοχρόνως λύσεις, τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Στο ευρωπαϊκό επίπεδο χρειάζεται να αναπτυχθούν διεκδικήσεις που θα στοχεύουν:
-στην έκδοση ευρωομολόγου και στη δημιουργία μηχανισμού διαχείρισης του χρέους, με τη μεταφορά  μέρους του Ελληνικού χρέους, αλλά και του χρέους άλλων περιφερειακών χωρών στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
-στην θετική αναδιάρθρωση του συνολικού χρέους της χώρας, με επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής, μείωση του επιτοκίου και περίοδο χάριτος
-στην εκπόνηση ενός 5ετούς αναπτυξιακού προγράμματος με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, το δημόσιο, το ΕΣΠΑ, την έκδοση επενδυτικού ομολόγου.
Προϋπόθεση είναι να γίνει κατανοητό, τόσο στο εσωτερικό της χώρας, όσο και στους εταίρους μας, ότι το πρόβλημα απαιτεί πολιτική συνεννόηση και πολιτική λύση.
Η Ελλάδα χρειάζεται χρόνο και όχι ασφυκτικούς περιορισμούς, χρειάζεται πόρους για ανάπτυξη και όχι , μόνο, συνεχή δάνεια.
 Η εμμονή στην πολιτική και τους όρους του μνημονίου και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου μόνο αρνητικές επιπτώσεις θα έχει για την Ελλάδα, αλλά και για την ευρωζώνη.
Στο εσωτερικό της χώρας είναι επείγουσα ανάγκη η προώθηση μεταρρυθμίσεων που θα στοχεύουν στον περιορισμό των δημοσίων δαπανών, στην αύξηση των δημοσίων εσόδων, στον περιορισμό και  εκσυγχρονισμό του κράτους, στην διαμόρφωση πολιτικών που θα διασφαλίζουν την προστασία των  ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων και στον εκσυγχρονισμό των θεσμών.
4.Η κυβέρνηση έχει κάνει τις επιλογές της. Δεν  είναι διατεθειμένη να υιοθετήσει ένα διαφορετικό πλαίσιο πολιτικής. Περιορίζεται στις προβλεπόμενες από το μνημόνιο περικοπές, δεν παίρνει κανένα αναπτυξιακό μέτρο, δεν παίρνει κανένα μέτρο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, της παραοικονομίας και της διαφθοράς.
Η αμφισβήτηση για την πολιτική της είναι καθολική. Αγγίζει ακόμη και το εσωτερικό του κυβερνώντος κόμματος. Οι πρόσφατες εξελίξεις με το ενδεχόμενο κυβέρνησης συνεργασίας ΠΑΣΟΚ-ΝΔ να φαντάζει, έστω και για λίγες ώρες πιθανό, ανέδειξαν τα τεράστια ελλείμματα της κυβερνητικής πολιτικής.
Ο πρόσφατος ανασχηματισμός, ουσιαστικά αποτελεί προϊόν εσωτερικών ισορροπιών. Είναι "κυβέρνηση συναίνεσης" των διαφορετικών ομάδων που υπάρχουν στο κυβερνητικό κόμμα και σε καμία περίπτωση, με την νέα της σύνθεση, δεν μπορεί να αποτελέσει το εφαλτήριο για μια "νέα αρχή", όπως επιχειρήθηκε, με επικοινωνιακό τρόπο, να εμφανιστεί. Είναι πιθανό, για ένα μικρό διάστημα, ο ανασχηματισμός να λειτουργήσει ως διαδικασία εξωραϊσμού, αλλά αυτός ο εξωραϊσμός δεν μπορεί να έχει αντοχή.
Για την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, το βασικό πρόβλημα ήταν και παραμένει η αλλαγή πολιτικής.
5.Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ δημιουργήθηκε ως δύναμη ευθύνης για την κοινωνία και τη χώρα.
Το ζητούμενο σήμερα για τη χώρα είναι μια νέα πολιτική προσέγγιση που θα συμβάλλει :
- στη διεκδίκηση ρυθμίσεων θετικής αναδιάταξης του χρέους
- στην ανάδειξη πολιτικών λύσεων, εντός των περιορισμών της κρίσης, αλλά σε άλλη κατεύθυνση από τις πολιτικές επιλογές του μνημονίου και του μεσοπρόθεσμου, που  θα απαντούν στον κίνδυνο της χρεοκοπίας και θα αντιμετωπίζουν τα διαρθρωτικά προβλήματα
- στην υποστήριξη  μιας νέας γενιάς δημοκρατικών μεταρρυθμίσεων
- Στην καλλιέργεια ενός νέου οικονομικού πολιτισμού με υψηλή κοινωνική ευθύνη , διάθεση για αυξημένη παραγωγικότητα και αίσθηση υπεράσπισης του δημοσίου συμφέροντος
- Στη δημιουργία ενός δικτύου υποστήριξης των ασθενέστερων κοινωνικών  στρωμάτων
Η προώθηση αυτού του πλαισίου των πολιτικών, συνιστά ρήξη με τις κυρίαρχες πολιτικές και τις κατεστημένες λογικές. Αποτρέπει την κοινωνική αποδόμηση, ελαχιστοποιεί τις επιπτώσεις στο βιοτικό επίπεδο, προωθεί ώριμες αλλαγές, δημιουργεί ευρύτερες συσπειρώσεις και προετοιμάζει το έδαφος για μεγαλύτερες και βαθύτερες αλλαγές.
Αυτό επιχειρεί να κάνει η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ μέσα σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, ώστε να έχει τη δική της επίδραση για μια ανορθωτική πορεία της χώρας.
Σ΄αυτή τη προσπάθεια, είναι αναγκαία η συμπόρευση ευρύτερων δυνάμεων του δημοκρατικού,
σοσιαλιστικού χώρου.
Στις συνθήκες ρευστοποίησης της κοινωνίας και του παλαιοκομματικού πολιτικού συστήματος, είναι
επείγουσα ανάγκη η ανασύνθεση και η ανασυγκρότηση του ευρύτερου δημοκρατικού, προοδευτικού
χώρου.
Η προωθητική δύναμη των κομματικών σχηματισμών που κυριάρχησαν τις τελευταίες δεκαετίες στον χώρο αυτό, έχει εξαντληθεί. Η συσσωρευμένη απογοήτευση, οι μαζικές αποδεσμεύσεις δημοκρατικών, προοδευτικών και αριστερών πολιτών από τις παραδοσιακές κομματικές τους δεσμεύσεις και επιλογές και η αναζήτηση νέων μορφών πολιτικής και συλλογικής έκφρασης συνιστούν μια νέα πραγματικότητα.
Σε όλους αυτούς, η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ απευθύνει δημόσια πρόσκληση. Τους καλεί να μετατρέψουν την απογοήτευση σε θετική δράση και να ενισχύσουν τη προσπάθεια που, εδώ και ένα χρόνο, κάνει η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ.
Την προσπάθεια δηλαδή, να δοθεί απάντηση στο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας για ριζική
ανασυγκρότηση του πολιτικού πεδίου και των σημερινών κομματικών φορέων, καθώς και για τη διατύπωση μιας ολοκληρωμένης εναλλακτικής πολιτικής πρότασης. Προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της χώρας σε μια κατεύθυνση μεγαλύτερης ισότητας, κοινωνικής αλληλεγγύης και οικολογικής ανάπτυξης.
Μια προσπάθεια που δεν μπορεί και δεν πρέπει να περιοριστεί στα όρια της σημερινής επιρροής της
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ. Η προσπάθεια και η πολιτική μας αφορά ευρύτερες δυνάμεις της
ελληνικής κοινωνίας.
6.Ο πρόσφατος ανασχηματισμός της κυβέρνησης, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να υπάρξουν σημαντικές πολιτικές εξελίξεις σε σύντομο χρονικό διάστημα και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών.
Η ΚΕ εξουσιοδοτεί την Εκτελεστική Επιτροπή, να προετοιμάσει το σύνολο του κόμματος γι αυτό το
ενδεχόμενο.

 ►  Παρέμβαση του βουλευτή της Δημοκρατικής Αριστεράς, Γρηγόρη Ψαριανού, για τα                     σκάνδαλα στο χώρο του επαγγελματικού ποδοσφαίρου                                                           

Πριν από κάποιους μήνες είχαμε ζητήσει από τον Υπουργό Αθλητισμού και Πολιτισμού να διακόψει το πρωτάθλημα μετά από τις, φημολογούμενες τότε, καταγγελίες για στημένους αγώνες. Οι φήμες αυτές τώρα πλέον είναι γεγονότα.
Μετά τις προσαγωγές, τις συλλήψεις και την εμπλοκή πάνω από 100 ανθρώπων, παραγόντων, διαιτητών, αθλητών, κλπ., στο μεγάλο σκάνδαλο του σάπιου Ελληνικού Ποδοσφαίρου, περιμένουμε να δούμε τις αποφάσεις της Πολιτείας. Είχαμε πει πως θα παραδώσουμε στην ΟΥΕΦΑ βιντεοσκοπημένο υλικό από δεκάδες παιχνίδια,  που συνέβησαν εξωφρενικά επεισόδια. Τώρα πλέον, στην αποστολή προς την ΟΥΕΦΑ θα συμπεριλαμβάνονται και τα ονόματα των εμπλεκομένων μαζί με τους απομαγνητοφωνημένους διαλόγους, που δόθηκαν στη δημοσιότητα.
Το μεγάλο ερώτημα είναι:Μετά από όλα αυτά τα στημένα παιχνίδια υπάρχει τελική βαθμολογία πρωταθλήματος, υπάρχει πρωταθλητής, κυπελλούχος και ομάδες που θα συμμετάσχουν στις Ευρωπαϊκές διοργανώσεις; Υπάρχουν ομάδες που υποβιβάζονται και ομάδες που ανεβαίνουν κατηγορία; Διεξήχθη φέτος πρωτάθλημα ποδοσφαίρου; Το λόγο τώρα έχει πρωτίστως η Ελληνική Πολιτεία και δευτερευόντως η ΟΥΕΦΑ.
Να σημειωθεί ότι, τα θέματα που δημιουργούν το βόρβορο των Ελληνικών Πρωταθλημάτων, βία, επεισόδια, στημένα παιχνίδια, αλλοίωση των πρωταθλημάτων και του στοιχήματος, ντόπινγκ, πλαστογραφίες – αδειοδοτήσεις, κλπ., έχουμε περιγράψει επανειλημμένως σε όλους τους διατελέσαντες αρμοδίους Υπουργούς και των δύο κυβερνήσεων (κ.κ. Ορφανό,  Ιωαννίδη, Λιάνη, Λιάπη, Βενιζέλο, Φλωρίδη), όπως και στην αρμόδια για θέματα αθλητισμού υποεπιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων  της Βουλής. Ζητάμε και τώρα, όπως και τότε, την αναστολή των πρωταθλημάτων όλων των κατηγοριών και τη μη συμμετοχή των Ελληνικών ομάδων στις Ευρωπαϊκές διοργανώσεις, μέχρις ότου επιτευχθεί η κάθαρση της κόπρου του Αυγείου. Περιμένουμε τώρα τις αποφάσεις.

 ► Συγκρότηση του κεντρικού περιφερειακού οργάνου της Θεσσαλίας  (24-6-2011)                  

Με την παρουσία του Δημήτρη Χατζησωκράτη πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα σύσκεψη όλων των
θεσσαλών  αντιπροσώπων στο συνέδριο με θέμα την οργανωτική συγκρότηση του κόμματος σε επίπεδο Θεσσαλίας. Αποφασίστηκε το 9μελές περιφερειακό όργανο να συγκροτηθεί από τους Θεσσαλούς μέλη της κεντρικής επιτροπής και τους Γραμματείς των Νομαρχιακών επιτροπών.

 ►  Ο τομέας παιδείας της ΔΗΜΑΡ Λάρισας εμπλουτίζει διαρκώς το blog                                   

Ανέβηκε στο διαδίκτυο το blog του τομέα παιδείας της ΔΗΜΑΡ Λάρισας και ανεβάζει την επισκεψιμότητα διαρκώς. Στη διεύθυνση http://dapaedeialar.blogspot.com/  μπορείτε να επισκεφτείτε, να σχολιάσετε και να βοηθήσετε με τις ιδέες σας την προσπάθεια του τομέα παιδείας της ΔΗΜΑΡ Λάρισας. Ήδη αναρτήθηκαν τα βασικά θέματα αρχικά προς εμπλουτισμό και κατόπιν προς συζήτηση.  Παράλληλα στην Αθήνα άρχισε να λειτουργεί και το Φορουμ του τομέα Παιδείας. Θα το  βρείτε στη διεύθυνση  http://dhmarpaideia.forumgreek.com/

 ►  Δ. Χατζησωκράτης: Το μεσοπρόθεσμο οδηγεί στην αποδόμηση. Συνέντευξη στον Γ.Παιδή  

Την κάθετη διαφωνία της Δημοκρατικής Αριστεράς, με τα μέτρα περιλαμβάνει το μεσοπρόθεσμο
πρόγραμμα που προωθεί προς ψήφιση στη Βουλή η κυβέρνηση και το οποίο παρουσίασε ο υπουργός
Οικονομικών κ. Ευαγ. Βενιζέλος, εξέφρασε  από τη Λάρισα ο βουλευτής του κόμματος κ. Δημ.
Χατζησωκράτης, επισημαίνοντας ότι τα προτεινόμενα μέτρα δεν αποτελούν λύση στο πρόβλημα, αντίθετα αναπαράγουν τις αδικίες και οδηγούν στην κοινωνική αποδόμηση…
Παράλληλα ξεκαθάρισε ότι το κόμμα του δεν είναι κόμμα διαμαρτυρίας, αλλά συμβάλει με προτάσεις στην αντιμετώπιση της κρίσης θεωρώντας ότι υπάρχει διέξοδος και δεν είναι μονόδρομος το μεσοπρόθεσμο. Ο κ. Χατζησωκράτης αφού τόνισε ότι απαιτείται μια άλλη πολιτική η οποία θα εστιάζεται στην πρόταση 5 σημείων που κατέθεσε ο πρόεδρος της ΔΗΜ.ΑΡ. κ. Φ. Κουβέλης και αφορούν τη δημοσιονομική εξυγίανση, την προώθηση μεταρρυθμίσεων που θα οδηγήσουν σε ένα σύγχρονο κράτος, τη λήψη μέτρων για ένα δικαιότερο κράτος, την ενίσχυση των θεσμών, αλλά και τη λήψη άμεσων μέτρων εξόδου από την κρίση.
Παράλληλα αφού παραδέχθηκε ότι απαιτούνται πολιτικές μείωσης του χρέους, υποστήριξε ότι η κρίση πρέπει να αντιμετωπιστεί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και επανέφερε την πρόταση για τη δημιουργία του ευρωομολόγου, αλλά και για τη διαχείριση μεγάλου μέρους του χρέους από την ΕΚΤ. Μάλιστα θυμήθηκε και τα ΜΟΠ, του 1981 τονίζοντας ότι η Ελλάδα χρειάζεται μια νέα αναπτυξιακή ώθηση μέσω κονδυλίων της Ε.Ε.
Στη συνέχεια απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, χαρακτήρισε τιμητικό για το κόμμα του και για τον πρόεδρό του κ. Φ. Κουβέλη το γεγονός ότι το όνομά του ακούστηκε για τη θέση του πρωθυπουργού  σε μια περίπτωση κυβέρνησης συνεργασίας, αλλά όπως διευκρίνισε δεν του έγινε καμία τέτοια πρόταση από τον πρωθυπουργό και ούτε υπήρχε περίπτωση να τη δεχθεί.
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν η ΔΗΜ.ΑΡ. θα συμφωνούσε σε πιθανή έξοδο της χώρας από την Ε.Ε.,  τόνισε ότι το κόμμα του προωθεί και επιδιώκει τη δημιουργία μιας ομοσπονδιακού τύπου Ε.Ε., με κοινό προϋπολογισμό και μεγαλύτερη πολιτική ένωση και κοινή φορολογική πολιτική.
Αφού τόνισε ότι η ΔΗΜ.ΑΡ. δεν πιέζει για τη διενέργεια πρόωρων εκλογών, αν και θεωρεί ότι θα προκηρυχθούν σύντομα λόγω των αδιεξόδων που δημιουργούν οι κυβερνητικές επιλογές, ξεκαθάρισε ότι το κόμμα του βρίσκεται σε διαδικασία οργανωτικής συγκρότησης και στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε χθες περιφερειακή σύσκεψη για τη δημιουργία περιφερειακού συντονιστικού οργάνου και για μια ακόμη φορά κάλεσε την κυβέρνηση να αλλάξει πολιτική και να αναζητήσει έσοδα από τη φορολόγηση του πλούτου, τη φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, αλλά και να προχωρήσει σε εξορθολογισμό των  δαπανών του δημοσίου.

 ►     Γιατί δεν καταγγέλλουμε το χρέος ως “απεχθές”...     Θωμάς Ψύρρας                                 

Δεν δανείστηκε τα τεράστια ποσά μια ανεξέλεγκτη δικτατορία και δεν δημιούργησε το χρέος μια ομάδα στρατοκρατών χωρίς νομιμοποίηση. Εκλεγμένες κυβερνήσεις από τον ελληνικό λαό δανείστηκαν και αυτές μας καταχρέωσαν. Ας θυμηθούμε το πώς... Η κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα, οι μεταπράτες, οι κουμπάροι, τα χιλιάδες μικρά και μεγάλα σκάνδαλα στις οικονομικές συναλλαγές των υπηρεσιών του ευρύτερου   δημόσιου  τομέα,  το πολιτικό χρήμα, τα  όργια  των  επιδοτήσεων  των τραπεζών, οι υπερτιμολογήσεις των δημοσίων έργων, οι παρανομίες στις τροφοδοσίες των δημόσιων οργανισμών και των δήμων και βέβαια τις φοροαπαλλαγές νόμιμες και παράνομες, η αρπαγή μέσω αναδρομικών των σεβαστών δικαστών... Εκεί πήγαν τα λεφτά! Και ο ελληνικός λαός ήξερε και ότι δανειζόμασταν και ότι γινόταν απίστευτη σπατάλη... κι όμως οι μονοκομματικές κυβερνήσεις συνέχιζαν να μοιράζουν με όποιο τρόπο μπορούσαν για να βολέψουν και οι βολεμένοι να τους ψηφίσουν... Θυμηθείτε τον Ευθυμίου να προσλαμβάνει χίλιους γυμναστές για τις ανάγκες της ολυμπιακής παιδείας, τον Καραμανλή να προσλαμβάνει χιλιάδες αγροφύλακες... και τα δομημένα ομόλογα των ταμείων, και... και... εκεί πήγαν τα λεφτά... Αυτό το πάρτυ στήθηκε με δανεικά... Και ονομάστηκε “απεχθές” εκ των υστέρων. Τώρα, δυστυχώς, ήρθε η ώρα της πληρωμής και μάλιστα σε συνθήκες ευρωπαϊκής και διεθνούς κρίσης, σε συνθήκες ενός καζινο-καπιταλισμού των τραπεζών που τζογάρουν στα χρέη ολονών, ακόμα και των ΗΠΑ (με χρέη πάνω από 4 τρις) και επιπλέον παγκοσμίως και στην Ελλάδα προσπαθούν να δώσουν “λύσεις” πρόσωπα που είναι μέρος της ίδιας της κρίσης και μετείχαν ενεργά στη δημιουργία της... Γιατί ούτε ο Σαμαράς, ούτε ο Παπανδρέου, ούτε ο Βενιζέλος είναι αμοιροι ευθυνών...
Και εάν αναγνωρίσουμε το χρέος ως απεχθές και πούμε “δεν πληρώνω” ποιος θα μας δανείσει την επόμενη μέρα; Ξέρετε πολλούς να δανείζουν σε μπαταχτσήδες; ...
Και μη μου πείτε για τον Ισημερινό!  Ο πρόεδρος Rafael Correa μόνο ρητορικά χρησιμοποίησε τον όρο “απεχθές χρέος”. Στην πράξη προχώρησε σε μια επαναγορά από τη δευτερογενή αγορά τις εκδόσεις δύο συγκεκριμένων ομολόγων, αφού προηγουμένως απείλησε και φόβισε τους ιδιώτες κατόχους τους. Το χρέος του Ισημερινού ήταν δεν ήταν 2 δις (ενώ το δικό μας 500 τουλάχιστον και βάλε). Και βέβαια μπόρεσε να επαναγοράσει τα συγκεκριμένα ομόλογα με πόρους που ανήκαν στο κράτος του Ισημερινού λόγω των πλεονασμάτων που εν τω μεταξύ είχαν δημιουργηθεί μέσα από την παραγωγική διαδικασία. Αλλά εμείς τη συζήτηση για την παραγωγή την έχουμε ξεχάσει...
  
 ►     Ίδρυση του Κέντρου Πολιτικού Προβληματισμού "Μιχάλης Παπαγιαννάκης"                   

H Δημοκρατική Αριστερά προχωρά στην ίδρυση του Κέντρου Πολιτικού Προβληματισμού
«Μιχάλης Παπαγιαννάκης», ενός εργαστηρίου σκέψης, που θα συμβάλλει στη διαρκή εμβάθυνση και  ανανέωση των ιδεών της, την ολοκληρωμένη επεξεργασία του λόγου της, την πολιτική δραστικότητα των προτάσεών της. Το Κέντρο θα φέρει το όνομα του αείμνηστου συντρόφου Μιχάλη Παπαγιαννάκη, ως ένδειξη ελάχιστης τιμής στο πρόσωπό του και τους αγώνες του, και, κυρίως, ως αναγνώριση του γεγονότος πως υπήρξε ιδαλγός και πρωτεργάτης, μιας τέτοιας πρωτοβουλίας.

 ►     Να μια περίπτωση πραγματικού “απεχθούς χρέους”.       από τη ΔΗΜΑΡ  Ξάνθης             

  Από τις χιλιάδες δανειακές συμβάσεις, υπάρχει μία, η οποία έχει κυρωθεί με νόμο  (2773/1999) η οποία φορτώνει τους φορολογούμενους με απεχθές χρέος. Πρόκειται για την ανάληψη  από το δημόσιο της υποχρέωσης κάλυψης των ελλειμμάτων του Οργανισμού Ασφάλισης Προσωπικού
(ΟΑΠ) ΔΕΗ. Η κάλυψη είναι έναντι του αποθεματικού το οποίο υποτίθεται θα είχε σχηματισθεί επί πενήντα έτη. Μόνο τα δύο τελευταία χρόνια έχουν καταβληθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό 604
εκατομμύρια € το 2010 και έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό 2011 άλλα 600 εκατομμύρια € (εκ των οποίων το 35% ή 210 εκατομμύρια € έχει ήδη εκταμιευθεί το πρώτο τρίμηνο). Το χαριτωμένο είναι ότι, τα ελλείμματα του ΟΑΠ ήταν 850 εκατ € και με αγώνα η κυβέρνηση κατάφερα να πληρώσει μόνον 600 εκατ €! Αν αναρωτιέται κανείς “πώς βγαίνουν τέτοια ελλείμματα;”, δεν έχει παρά να ανατρέξει στο άρθρο 34 του 2773/1999, στο οποίο κυρώνεται η συμφωνία Βενιζέλου - ΓΕΝΟΠ της 30/7/99 στην οποία προβλέπεται ότι “... το Κράτος αναλαμβάνει την πλήρη κάλυψη με τις αναγκαίες καταβολές,... όλων των αναγκών του νέου ασφαλιστικού φορέα, καθώς και των εν γένει υποχρεώσεών του”. Με άλλα λόγια, διαχειριστείτε όπως θέλετε παιδιά τα ασφαλιστικά, εμείς είμαστε εδώ.
Για να έχουμε αίσθηση των μεγεθών, τα ελλείμματα ΟΛΩΝ των ασφαλιστικών ταμείων που καλύπτονται από τον προϋπολογισμό είναι περίπου 11 δισ €, ή περίπου 2.200 € ανά απασχολούμενο. Δηλαδή, για κάπου 5 εκατομμύρια Έλληνες εργαζόμενους, η ασφαλιστική και συνταξιοδοτική κάλυψη των ιδίων και οι συντάξεις των παλιών συναδέλφων τους καλύπτονται με τις εισφορές και τσοντάρει λίγο το κράτος. Για τους 21.500 απασχολούμενους στη ΔΕΗ, τα ελλείμματαΜΟΝΟΝ είναι 28.000 € το κεφάλι! Αν προστεθούν οι εισφορές εργοδότη και εργαζομένων, το ασφαλιστικό κόστος ΜΟΝΟΝ φθάνει τα 50.000 € ανά εργαζόμενο, χρόνος μπαίνει – χρόνος βγαίνει. Για κάθε κιλοβατώρα που ο οικιακός καταναλωτής πληρώνει περίπου 9 ευρωλεπτά (και ο επαγγελματίας που κλείνει την επιχείρησή του 6.5) πληρώνονται περίπου 2.2 ευρωλεπτά για το ασφαλιστικό των εργαζομένων!
Μια σειρά καταβολών επ’ αόριστον (perpetuity) ύψους 600 εκατ € αντιστοιχεί σε παρούσα αξία του
περιουσιακού στοιχείου για το οποίο γίνονται οι καταβολές ύψους 13.5 δισ € (χρησιμοποιώ επιτόκιο
Τρόικα, 4.45%). Δηλαδή, αποδεχόμενοι πλήρως τη λογική ΓΕΝΟΠ ότι «η ΔΕΗ μας (τους) ανήκει», η
δανειακή σύμβαση που κυρώθηκε με τον 2773/1999, καταλήγει να αποτιμά στο ευτελές ποσόν των 14 δισ €(το 3.81% της εταιρείας ήταν δωράκι στη δανειακή σύμβαση) ένα περιουσιακό στοιχείο με μέγιστη χρηματιστηριακή   αξία   (επί   εποχής   καπιταλισμού-καζίνο,   με   επικείμενη   αύξηση   τιμολογίων   και ενεργοποίηση της ρήτρας καυσίμου – η ΓΕΝΟΠ αντιστάθηκε και στα δύο και η μετοχή βρέθηκε τούμπα!) περίπου 8 δισ € (σημερινή κεφαλαιοποίηση στο ΧΑ 2.5 δισ €) και λογιστική αξία περίπου 6 δισ €. Τύφλα νάχουν τα δάνεια των «τοκογλύφων» που λέει ο Πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ προς τις μπανανίες της Λατινικής Αμερικής!
Η υποτιθέμενη κερδοφόρος ΔΕΗ, αφού αποζημίωσε με 100 εκατ € τους εργαζομένους για τις μισθολογικές απώλειες των μέτρων που υφίστανται όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες εργαζόμενοι, κατέγραψε το  2010 κέρδη περίπου 550 εκατ €. Δηλαδή, «η πιο κερδοφόρος ελληνική εταιρεία» (κατά ΓΕΝΟΠ) για την ελληνική κοινωνία δεν είναι παρά ένα ζημιογόνο μαγαζί.. Ευτυχώς, η κυβέρνηση (Αλογοσκούφης) είχε αντισταθεί το 2009 και συμφώνησε στην καταβολή μόνον 604 εκατ €, έναντι του υποτιθέμενου ελλείμματος των 850 εκατ € και η εταιρεία ήταν οριακά θετική για τον Έλληνα φορολογούμενο. Το 2008 είχε ούτως ή άλλως μερικές εκατοντάδες εκατομμυρίων ζημίες. Κέρδη ή ζημίες η εταιρεία, αδιάφορο - οι καταβολές ίδιες!  Έξυπνος ο δανειστής! Το κορόιδο ποιός είναι;
Από τα παραπάνω είναι νομίζουμε προφανές ότι η συγκεκριμένη δανειακή σύμβαση του ελληνικού λαού, με τον δανειστή που λέγεται εργαζόμενοι ΔΕΗ είναι επαχθής για τον οφειλέτη. Ο μόνος σκανδαλαδώς και ανεξέλεγκτα oφελημένος είναι ο δανειστής.
Η δανειακή σύμβαση έχει κυρωθεί με νόμο. Στην κύρωση βοήθησαν οι διοικήσεις της ΔΕΗ (κυρίως το 1995 με την αποδοχή της εξωφρενικής αναλογιστικής μελέτης) και η πολιτική ηγεσία του1999, με τον κο Ευάγγελο Βενιζέλο να παίζει πρώτο ρόλο. Η σύμβαση αναβαπτίσθηκε το 2007. Οι πολιτικές ηγεσίες, για να εξυπηρετήσουν την πελατεία τους, ή υφιστάμενες εκβιασμό υπό τις απειλές μπλακ-άουτ, ανεγνώρισαν ασμένως το γελοίο: το δημόσιο περιουσιακό στοιχείο δεν είναι καθόλου δημόσιο αλλά ανήκει στα 25 σωματεία της ΔΕΗ. Επέτρεψαν δε τον κατά τη βούληση των συνδικαλιστικών ηγεσιών προσδιορισμό του ύψους συντάξεων και παροχών. Είχαν το προφανές όφελος της ικανοποίησης της πολιτικής πελατείας τους - πληρώνοντάς το κάτι παραπάνω βέβαια, Ο Έλληνας φορολογούμενος πληρώνει “προστασία” για να μη στερείται της πολυτέλειας να ανάβει το φως στο σπίτι του και βέβαια την μακροημέρευση του πολιτικού προσωπικού.

 ►     Στοιχεία για το ελληνικό χρέος                                                                                                  

Τι είναι χρέος :
-Όταν οι ανάγκες μιας χώρας δεν καλύπτονται από το ΑΕΠ (ακαθάριστο εγχώριο προϊόν) αυτή χώρα
καταφεύγει στον δανεισμό.
-Το ποσό που χρωστάει είναι το δημόσιο χρέος, το οποίο συνήθως εκφράζεται σε ποσοστό του ΑΕΠ.
-Χρέος είναι αυτό που χρωστάμε σήμερα συνολικά και προέρχεται από την συσσώρευση των ελλειμμάτων διαχρονικά. Συνήθως το χρέος αυξάνεται πιο γρήγορα από το άθροισμα των ελλειμμάτων, γιατί πολλές φορές τα ελλείμματα δεν περιλαμβάνουν όλες τις δαπάνες. Οι πρόσφατες αναθεωρήσεις, «έστειλαν» το δημόσιο έλλειμμα της χώρας στο 12,7% του ΑΕΠ
-Πόσα χρωστάμε ως χώρα; Πόσο χρεωμένος είναι κάθε πολίτης; Ως χώρα χρωστάμε κάτι παραπάνω από την αξία που έχει όλος ο χρυσός των ΗΠΑ. Σε χρυσάφι, χρωστάμε δύο φορές το ύψος του Πύργου του Άιφελ.
Το ποσό του χρέους
326 δισ. ευρώ χρέος του Ελληνικού Δημοσίου για το 2010
+ 30 -40 δισ. ευρώ ομόλογα του Δημοσίου, που έχουν στην κατοχή τους τα ασφαλιστικά ταμεία και οι άλλοι φορείς του Δημόσιου τομέα (το λεγόμενο ενδοκυβερνητικό χρέος - απαιτείται μάλιστα «επικαιροποίηση» του ποσού αυτού)
+25 δισ. ευρώ δάνεια εγγυημένα από το Δημόσιο
+8 δισ. ευρώ χρέη για «δεδουλευμένα» προς κατασκευαστικές εταιρείες, προμηθευτές των νοσοκομείων και άλλους φορείς
+ 1,7 δισ. ομόλογα που θα δοθούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για χρέη προς αυτήν
+ 1,3 δισ. κόστος αποζημιώσεων εργαζομένων στην Ολυμπιακή
+ 1,0 δισ. κόστος αναδρομικής χορήγησης επιδομάτων
ΣΥΝΟΛΟ: 390 δισ. ευρώ χρέος, δηλαδή 120.000 ευρώ ανά τετραμελή οικογένεια. Αρα κάθε παιδί που γεννιέται χρωστά περί τα 30.000 ευρώ!
Στα 390 δις ευρώ πρέπει να προσθέσουμε και 450 δις ευρώ, το αναλογιστικό άνοιγμα των Ασφαλιστικών Ταμείων Επιπλέον, 280 δισ. ευρώ που αποτελούν τα χρέη επιχειρήσεων και ιδιωτών προς τις τράπεζες. Με λίγα λόγια χρωστάμε ένα σύνολο της τάξης του 1,1τρις. ευρώ!
Σε ποιους χρωστάμε
Ο δανεισμός του κράτους γίνεται κυρίως μέσω των εκδόσεων κρατικών ομολόγων και μέσω του ΟΔΔΗΧ, του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους. Εκδίδονται πενταετή, δεκαετή, ακόμα και 30ετή ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου.
Δανειστές μας είναι μεγαλοεπενδυτές που δρουν μέσω επενδυτικών οίκων ανά τον κόσμο, χρηματοοικονομικοί οίκοι και τράπεζες, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, ενώ τα ομόλογα κρατών αγοράζονται επίσης και από άλλα κράτη. Πάντως, οι περισσότερες αγορές ομολόγων γίνονται από το χρηματοοικονομικό κέντρο του Λονδίνου στη Μεγάλη Βρετανία, το γνωστό City. Με άλλα λόγια αυτοί οι Οίκοι που μας υποβαθμίζουν, αυτοί και μας δανείζουν με το επιτόκιο στα ύψη.                                                                                           
                                                                                                Ενημερωτικό δελτίο 2  -  Ιούνιος 2011








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου